Dziennik elektroniczny

Zrealizowane projekty unijne

Licznik odwiedzin

Naszą witrynę przegląda teraz 17 gości 


Designed by:

„Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę”
sobota, 10 czerwca 2017 20:59

5 czerwca  uczniowie naszej szkoły w składzie: Karol Paw, Katarzyna Podstawek, Sebastian Nowak, Paweł Orzeł, Krzysztof Żmuda wzięli udział w podsumowaniu interaktywnych warsztatów kodowania z wykorzystaniem robotów Finch, w ramach projektu  „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę” w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Busku-Zdroju. W trakcie trwania 6 spotkań, które poprowadził młody profesjonalista, Damian Nowak, uczniowie dowiedzieli się, co to jest  kodowanie, stworzyli swoje pierwsze aplikacje. Niezwykle atrakcyjnym elementem zajęć było dla dzieci programowanie robotów Finch, które mogą poruszać się we wszystkich kierunkach, wydawać dźwięki i świecić w różnych kolorach.

Finałem akcji były wyścigi robotów zaprogramowanych przez młodych adeptów kodowania, które miały, w jak najkrótszym czasie, pokonać tor przeszkód.

Celem całego przedsięwzięcia było zainteresowanie uczniów kodowaniem jako formą spędzania wolnego czasu, zabawy, a także pokazanie, jak ważne jest przestrzeganie pewnych reguł, norm, aby dane zadanie zostało poprawnie wykonane. Pokazanie, że kodowanie to nie tylko przyszłościowa umiejętność, ale też źródło radości i satysfakcji oraz zachęcenie młodzieży do udziału i organizacji lokalnych klubów kodowania.

Warsztaty z kodowania odbyły się dzięki otwartości, przychylności i zaangażowaniu pani Jolanty Wójcik, a w szczególności Pani Dyrektor Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Busku-Zdroju – pani Ewie Marciniec, za co bardzo dziękujemy. Pani Ewa przygotowała dla nas poczęstunek oraz wręczyła wszystkim uczestnikom warsztatów certyfikaty i upominki w postaci ciekawych książek.

Projekt  „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę” był realizowany przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Microsoft, w ramach inicjatywy YouthSpark.

Iwona Kolosek, specjalistka projektu „Link do przyszłości”:  Programowanie to nic innego, jak komunikowanie się z maszynami w sposób, który jest dla nich zrozumiały. Dzięki temu winda - która jest przecież maszyną - wie, że wciśnięcie przycisku z cyfrą 5 oznacza, że powinna zawieźć nas na 5 piętro, wykonując przy tym określoną sekwencję działań (m.in. musi zamknąć drzwi, zatrzymać się na określonej wysokości, wydać dźwięk, a następnie otworzyć drzwi). Nieustannie otaczają nas maszyny, które ktoś wcześniej zaprogramował. Z kodowaniem spotykamy się korzystając z komputera, przeglądając strony WWW, używając smartfona, ale również korzystając z windy, pralki czy ruchomych schodów. Umiejętność programowania pozwala zrozumieć, jak działają otaczające nas technologie, by móc bardziej świadomie z nich korzystać, a być może również je tworzyć i rozwijać. Wzmacnia też kreatywność i zdolność logicznego myślenia.